Kalles Kaviar Cup [archived]
27 till 30 Juni 2024- 6 Sep 23
- admin
Avgifter 2024
Anmälan görs via hemsidan www.kalleskaviarcup.nu.
Klicka på "Anmäl ditt lag" och fyll i anmälningsformuläret.
Anmälningsavgift för övernattande lag: 1500:-/lag.
Observera att vi har begränsat antal boenden. Först till kvarn gäller!
Vid överbokning förbehåller sig cupkommittén rätten till strykningar. Vid strykning räknas anmälningsdatum som det datum då anmälningsavgiften är inbetald.
Inbetald anmälningsavgift för laget betalas inte tillbaks vid eventuell avbokning.
Anmälningsavgift för 7v7-lag med eget boende: 4000:-/lag.
Vid överbokning förbehåller sig cupkommittén rätten till strykningar. Vid strykning räknas anmälningsdatum som det datum då anmälningsavgiften är inbetald.
Anmälningsavgift för 9v9-lag med eget boende: 5000:-/lag.
Vid överbokning förbehåller sig cupkommittén rätten till strykningar. Vid strykning räknas anmälningsdatum som det datum då anmälningsavgiften är inbetald.
Deltagaravgift "All inclusive": 1600:-/deltagare, OBS! En ledare deltar gratis!
Mot uppvisande av deltagarband ingår:
- Matchgaranti minst 5 matcher
- Boende i hårdförläggningar i fyra nätter från onsdag ca kl.18.00-söndag i skolsal eller liknande, för spelare och ledare. Medtag egen madrass max 90cm, täcke, kudde
- 11 måltider: Frukost, lunch och middag i våra matsalar torsdag - lördag. På söndag serveras endast frukost och lunch. Inga mellanmål, matlådor eller liknande ingår.
- Ledarträff med räkfrossa ingår för ledare
-Kalle-Line, fri transport med vår egen busslinje
- Medalj till alla
Deltagaravgift återbetalas vid eventuell avbokning före 2024-06-12. Därefter krävs sjukintyg för återbetalning.
Deltagaravgift "Eget boende" : 0:-/deltagare
- Matchgaranti minst 5 matcher
- Medalj
Faktura skickas ut till alla anmälda lag.
Inbetald anmälningsavgift för laget betalas INTE tillbaks vid eventuell avbokning.
Viktigt att ni loggar in på MyTeam och går in på "gästkort" och anmäler hur många deltagarband ni vill ha senast 2024-04-30. Gäller endast "All inclusive".
Glöm inte att anmäla totalt antal deltagare: ex. 13 spelare + 5 ledare = 18 deltagarpaket. Anmäl alla ledare så kommer ni därefter att få avdrag för en ledare gratis på fakturan.
Deltagaravgift återbetalas vid eventuell avbokning före 2024-06-12. Därefter krävs sjukintyg för återbetalning.
Vi kommer att börja fakturera gästkort fr.o.m. 1 maj och fakturan ska betalas senast 2024-05-31.
- 6 Sep 23
- admin
Anmälan
Anmälan öppnar 1 oktober 2023 kl.9.00.
Anmälan görs via hemsidan www.kalleskaviarcup.nu.
Klicka på "Anmäl ditt lag" och fyll i anmälningsformuläret.
Vid överbokning förbehåller sig cupkommittén rätten till strykningar.
Vid strykning räknas anmälningsdatum som det datum då anmälningsavgiften är inbetald.
Inbetald anmälningsavgift återbetalas ej.
Anmälningsavgift för laget
Vi har en avgift per lag som väljer att övernatta i våra förläggningar. Den betalas direkt i samband med anmälan för att säkra platsen.
Lag som har valt att ordna eget boende betalar en högre anmälningsavgift direkt i samband med anmälan.
Deltagaravgift för spelarna
Vi har ett deltagarpaket för övernattande spelare som vi kallar "All inclusive"
Lag som har eget boende betalar en högre anmälningsavgift för laget och inget extra för enskilda spelare.
Läs mera under menyn "Turneringsinfo"/"Om turneringen"/"Avgifter"
Faktura skickas ut till alla anmälda lag via e-post.
Viktigt att ni loggar in på MyTeam och går in på "gästkort" och anmäler hur många deltagarkort av vilken typ ni vill ha senast 2024-04-30.
Gäller endast övernattande lag.
- 6 Sep 23
- admin
Upplev västkusten under den bästa tiden på året! I vårt förmånliga deltagarpaket med "All inclusive" ingår minst 5 matcher, 4 övernattningar, 11 måltider samt ledarträff med räkfrossa! Aktiviteter som krabbfiske, salta bad, Smögenbryggan eller att njuta av solnedgången tillsammans med lagkamraterna på en varm klipphäll... det får man gratis!!
Vi har begränsad möjlighet att ta emot övernattande lag så det är först till kvarn som gäller!
Tidpunkt
27 juni-30 juni 2024
Alla spelar sin första match torsdag den 27 juni – sista matchen spelas söndag 30 juni alt. lördag 29 juni beroende på utslagning i slutspel som startar på lördag kväll. Klasserna F12 och P12 spelas enbart i gruppspelsform och lagen har matcher alla dagar torsdag-söndag.
Lag som valt inkvartering har möjlighet att checka in från onsdag em den 26 juni.
Klasser
F12 Flickor födda 2012 eller senare
F13 Flickor födda 2011 eller senare
F14 Flickor födda 2010 eller senare
P12 Pojkar födda 2012 eller senare
P13 Pojkar födda 2011 eller senare
P14 Pojkar födda 2010 eller senare
Matcher och regler
Samtliga matcher spelas på gräs/konstgräs. Vid otjänlig väderlek kan grus förekomma.
För F12 och P12 gäller 7v7, 2 x 15 min
För F13, P13, F14 och P14 gäller 9v9, 2 x 20 min
Grundspel sker i serieform och slutspel i cupform för P13, P14, F13, F14
P12,F12 spelas utan slutsegrare.
Regler hittar ni på vår hemsida och i övrigt följer vi Svenska FFs bestämmelser.
Turneringen är sanktionerad av Bohusläns FF och Svenska FF
- 9 Feb
- admin
P12/F12: Stensnäsvallen, Bovallstrand: Naturgräs, 7v7 (2 st halvplan)
Hunnebovallen, Hunnebostrand: Naturgräs, 7v7 halv plan
P13/F13: Himlavallen, Kungshamn: Naturgräs, 9v9 hel plan
Hunnebovallen, Hunnebostrand: Naturgräs, 9v9 hel plan
P14/F14: Kungshamnsvallen, Kungshamn: Konstgräs, 9v9 hel plan
Havsvallen, Smögen: Naturgräs, 9v9 hel plan
Kartor
Stensnäsvallen
Hunnebovallen
Havsvallen
Kungshamnsvallen samt Himlavallen
- 6 Sep 23
- admin
Flickor 12 (Födda 2012) 7v7, 2 x 15 min.
Pojkar 12 (Födda 2012) 7v7, 2 x 15 min.
Flickor 13 (Födda 2011) 9v9, 2 x 20 min.
Pojkar 13 (Födda 2011) 9v9, 2 x 20 min.
Flickor 14 (Födda 2010) 9v9, 2 x 20 min.
Pojkar 14 (Födda 2010) 9v9, 2 x 20 min.
Klasserna 13-14 år spelar gruppspelsmatcher alla dagar torsdag 27 juni - lördag 29 juni och slutspel samt finaler lördag-söndag 29-30 juni.
Klasserna 12 år spelas enbart i gruppspelsform och lagen har matcher alla dagar torsdag 27 juni - söndag 30 juni.
- 1 Maj
- admin
Anmälan öppnar: 1 oktober kl.9.00
Sista anmälningsdatum för lagen: 30 april
Sista betalningsdatum för anmälningsavgiften: 30 april
Sista anmälningsdatum för antal gästkort/deltagare: 30 april
Sista betalningsdatum för deltagaravgift: 31 maj
Sista datum för dispensansökan: 31 maj
Lottningen publiceras: 1 juni
Förläggning publiceras: 1 juni
Första incheckning: onsdag 26 juni em/kväll
Speldatum: 27- 30 juni
- 18 Juni
- admin
Kalles Kaviar Cup spelas enligt
ett ”Fair play” – koncept. Det innebär att deltagarna uppmanas att följa de
speciella ”Fair Play”- reglerna som tagits fram för spelare, ledare och
supporters. Reglerna hittar ni på vår hemsida och i det officiella programbladet
Syfte: Syftet med konceptet är att uppmuntra alla deltagare att agera enligt ”Fair Play”- reglerna både i vardagen, hemma i klubblaget och under cupdagarna. Förhoppningen är att det ska bidra till en positiv sportmiljö!
Mål: Vårt mål, som cuparrangörer, är att spelarna, ledarna
och supporters ska agera enligt ”Fair Play-reglerna” så att cupen kan
genomsyras av glädje och god kamratskap oberoende av slutresultat. Vår cup
handlar om så mycket mera än bara fotboll och cupdagarna ska vara ett härligt
minne för resten av livet!
I klasserna F12 och P12 utses två "Kallekompisar" efter varje match. Motståndarlaget delar ut ett "grönt kort" till en spelare i motståndarlaget och bästa "Kallekompis" i turneringen får ett Fair-play pris.
Bästa "Kalleledare" i varje klass utses av tävlingsledningen. De får ett Fair-play pris.
Bästa supportergrupp i F12 och P12 utses av tävlingsledningen. De får
ett Fair-play pris och ett stipendie till sitt lag. Priset till bästa
"Kallesupporter" är skänkt av kyrkorna i Sotenäs.
- 18 Juni
- admin
Spelarförteckning/Laguppställning
Lagledare skall före första matchen fylla i spelarnas och ledarnas namn och personnr. (tio siffror)
Spelarförteckning fyller ni i digitalt via er MyTeam-sida och den gäller hela cupen.
- 18 Juni
- admin
Veckan före cupen blir ni kontaktade av er husvärd. Då vill vi veta när ni planerar att checka in.
Incheckningen är öppen från kl.16.00 - 20.00 på onsdagen den 26 juni, om inget annat har avtalats med husvärden. Torsdagen den 27 juni är incheckningen öppen från kl.8.00 och framåt. Incheckning sker på olika platser beroende på vart ni ska bo.
Nedan ser ni vart ni ska ta vägen när ni anländer till cupen:
Bor ni i Bovallstrand checkar ni in i vårt kansli på Stensnäsvallen.
Ni som bor i Bovallstrand kommer att äta alla era måltider på Bovallstrands skola
Bor ni i Hunnebostrand checkar ni in i Kulturhuset Hav och Land (Hunnebostrands Skola)
Ni som bor i Hunnebostrand kommer att äta på Hunnebostrands skola.
Bor ni i Kungshamn eller på Smögen sker incheckningen på Sotenässkolan i Kungshamn.
Ni som bor i Kungshamn kommer att äta alla era måltider i Sotenässkolans matsal.
Ni som bor på Smögen kommer att äta frukost på Smögens skola och lunch/middag i Sotenässkolans matsal.
Skulle ni behöva lägga till fler deltagare går det bra att göra det via er inloggning i MyTeam före cupen men även vid incheckningen och betala via swish eller faktura.
Bor ni inte i våra förläggningar under cupen räcker det med att komma till vårt arenakansli som finns på alla arenor i god tid före matchstart och lämna in sin spelarförteckning.
- 1 Maj
- admin
- Ansökan skickas till kallecupen@telia.com för godkännande senast 31 maj.
- Dispenser som behandlas efter den 1 juni beläggs med en administrationsavgift på 500 SEK. cupen. Blankett hittar ni här på hemsidan i menyn från 1 maj 2024.
- Dispenser 7v7:
- Dispenser: Två stycken spelare som är max 1 år äldre får användas. Max 1 överårig på planen. Undantag görs om en av spelarna med beviljad dispens är målvakt. Flickor får spela i pojkklasserna men pojkar får inte spela i flickklasserna.
- Dispenser behöver inte sökas eller beviljas av respektive distriktförbund men dispensansökan med motivering skickas alltid in till Kalles kaviar cup för godkännande före cupen.. I undantagsfall kan tävlingsledningen bevilja ytterligare dispens. Efter 1 juni behandlas inga dispensansökningar om inte särskilda skäl föreligger. Dispenser som behandlas efter den 1 juni beläggs med administrationsavgift på 500 SEK
- Dispenser 9v9:
- Dispenser: Två stycken spelare som är max 1 år äldre får användas. Båda överåriga får vara inne på planen samtidigt. Flickor får spela i pojkklasserna men pojkar får inte spela i flickklasserna.
- Dispenser behöver inte sökas eller beviljas av respektive distriktförbund men dispensansökan med motivering skickas alltid in till Kalles kaviar cup för godkännande före cupen.. I undantagsfall kan tävlingsledningen bevilja ytterligare dispens. Efter 1 juni behandlas inga dispensansökningar om inte särskilda skäl föreligger. Dispenser som behandlas efter den 1 juni beläggs med administrationsavgift på 500 SEK